Martin Fowler, pochodzący z Wielkiej Brytanii autor książek i specjalista z dziedziny architektury oprogramowania, mawiał: “Każdy głupiec może napisać kod zrozumiały dla komputera. Dobrzy programiści potrafią stworzyć kod zrozumiały dla ludzi.”
Czytaj dalejDeficyt programistów w Polsce szacowany jest na 50 tys., w całej Unii Europejskiej – na 600 tys. Trudno przewidzieć, kiedy ta luka zostanie wypełniona. Do 2024 r. dynamika zatrudnienia w branży IT ma być niemal dwukrotnie wyższa niż w pozostałych gałęziach gospodarki. Obecne zawirowania na rynku pracy związane z epidemią koronawirusa to idealny moment, by podjąć naukę programowania i skorzystać z możliwości, jakie oferuje sektor nowych technologii.
Czytaj dalejPandemia koronawirusa namieszała mocno w biznesie zatrzymując utarte dotąd schematy działania. Nie ma mądrych w obecnej sytuacji. Zaskoczenie spadło prawie z dnia na dzień, przeorganizowując dotychczasowe modele biznesu. Można by zaryzykować hipotezę, że szczęśliwi ci, którzy mogli przenieść pracę do domu, a nie zostali zupełnie przez pandemię zatrzymani. Otóż, jak się okazuje i tak i nie. Tak, bo praca jest nadal, nikt nie został zwolniony, pracuje się „tylko” w innych warunkach. Nie, bo te warunki właśnie postawiły całe mnóstwo wymagań, a czasem ograniczeń, nad którymi wcześniej się nie zastanawialiśmy.
Czytaj dalejTrend lifelong learning, czyli nauki przez całe życie, staje się już nie tylko przywilejem, ale i codziennością. Już 49% studentów na świecie w ostatnich 12 miesiącach wzięło udział w minimum jednym kursie online lub zdalnym, w tym także tych od Software Development Academy. Rośnie w nas świadomość, że cały czas musimy się szkolić, aby zdobyć lepszą pozycję na rynku pracy, czy założyć własną firmę jako specjalista IT.
Czytaj dalejMarka osobista, czyli budowanie naszego indywidualnego wizerunku w sieci ma ogromne znaczenie. Szczególnie teraz, kiedy nasze kontakty zostały sprowadzone wyłącznie do formy online. Świadome budowanie swojej marki osobistej to jeden z licznych aspektów mający duże znaczenie podczas procesu poszukiwania pracy. Jak zatem w przemyślany sposób pokierować swoimi działaniami, aby nasza marka osobista była “warta zakupu”?
Czytaj dalej