JAVA
PYTHON
UX/UI
TESTER OPROGRAMOWANIA
GAMEDEV
FRONTEND DEVELOPER
SCRUM&AGILE
“Ta pozycja to nie tylko multimedialna instrukcja wraz z tutorialami i pomocnym na każdym kroku komentarzem eksperta. To także zbiór dobrych praktyk i zwyczajów związanych z programowaniem w tym języku. Poznasz tu jego składnie, typy danych, strukturę programu oraz mechanizm wyjątków. Dzięki osiemdziesięciu sześciu lekcjom zrozumiesz założenia programowania obiektowego, nauczysz się korzystać z operatorów, pętli i instrukcji sterujących oraz obsługiwać wyjątki. Cała ta wiedza złoży się na Twój pierwszy samodzielnie napisany program, który odpalisz wraz z końcem kursu.”
“Bez znajomości języka Java trudno wyobrazić sobie pracę projektanta systemów webowych. Bez umiejętności sprawnego korzystania z aplikacyjnego interfejsu programistycznego JavaFX nie sposób być na bieżąco z problematyką kreowania w Javie graficznych interfejsów użytkownika czy też budowania bardziej zaawansowanych asynchronicznych struktur wielowątkowych. Przy realizowaniu coraz popularniejszych projektów typu cloud computing trzeba być przygotowanym na to, że klient będzie wymagał zaprojektowania korzystających z chmury aplikacji desktopowych – czytelnych, intuicyjnych, szybko działających.”
“Jeśli udało Ci się opanować bazową wiedzę dotyczącą Javy i wiesz, że chcesz w niej programować, czas sięgnąć głębiej i zaprzyjaźnić się na przykład z popularnym systemem kontroli kodu Git oraz narzędziami do budowy projektów, takimi jak Maven i Gradle. Warto poznać pełnię możliwości Javy – po to, by pracować w niej sprawniej, szybciej i efektywniej. Dobrze jest zaznajomić się z szerokim spektrum narzędzi, jakie ten język oferuje developerom.”
“Książka została pomyślana w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić naukę Javy krok po kroku i pozwolić na możliwie szybkie rozpoczęcie samodzielnego kodowania. Znalazło się tu wprowadzenie do wiedzy o sprzęcie, oprogramowaniu, wykonywaniu programów i kompilacji kodu. Dzięki temu nawet zupełnie początkujące osoby zaczną płynnie posługiwać się typami danych, zmiennymi czy instrukcjami sterującymi. Bardzo starannie omówiono takie tematy jak klasy, obiekty i dziedziczenie. Nie zabrakło wprowadzenia do pracy z bazami danych, plikami czy też podstaw budowy graficznego interfejsu użytkownika za pomocą nowej biblioteki JavaFX.”
“Zaktualizowane i uzupełnione wydanie kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy – to pierwszy tom, w którym omówiono podstawy języka oraz najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika. W tym wydaniu opisano pakiet JDK Java Standard Edition (SE) w wersji 9, 10 i 11. Teorii towarzyszą liczne przykłady kodu, obrazujące zasady działania niemal każdej przedstawionej tu funkcji czy biblioteki. Przykładowe programy są proste, aby ułatwić naukę najważniejszych zagadnień.”
“Po obejrzeniu 41 lekcji, trwającego łącznie ponad 6 godzin kursu będziesz umiał napisać program wykonujący za ciebie każde rutynowe zadanie. Może to być dodawanie podpisu do istniejącego pliku PDF z fakturą, spisywanie kosztów z pliku Worda, comiesięczna zmiana dat w dokumentach Worda, przeszukiwanie wielu plików Excela w celu znalezienia odpowiedniego fragmentu dokumentacji. Dla osoby tworzącej grafikę będzie to stworzenie programu dodającego znak wodny do jej prac, fotografa zainteresuje seryjna zmiana rozdzielczości, pracujący z Wordem docenią możliwość generowania dokumentów (na przykład wniosku o urlop) na żądanie – możliwości zastosowania wiedzy wyniesionej z tego szkolenia są bardzo szerokie. Pamiętajmy, że każdy program powinien działać przy minimalnym udziale programisty, a najlepiej bez niego.”
“Pozycja ta jest dobrym przewodnikiem dla początkujących programistów. Jest napisana w sposób łatwy i wciągający. Duży nacisk położono na analizę tworzonego kodu. Jeśli tylko skoncentrujesz się na wykonywanych zadaniach, zdobędziesz się na zaangażowanie i dokładność, zrozumienie znaczenia każdej linii programu przyjdzie łatwo. Wartościowym elementem książki są wskazówki, jak zepsuć napisany kod, a następnie go zabezpieczyć. Dzięki temu łatwiej Ci przyjdzie unikanie błędów. Dzięki tej książce zdobędziesz trzy najważniejsze umiejętności każdego programisty: czytanie i pisanie ze zrozumieniem, dbałość o szczegóły oraz dostrzeganie różnic.”
“W tej książce znajdziesz przystępnie napisane wyjaśnienia dotyczące podstawowych pojęć programistycznych. Dowiesz się, jak stosować funkcje, czym jest rekurencja, jak wyglądają struktury danych i na czym polega projektowanie obiektowe. W każdym rozdziale znalazły się praktyczne ćwiczenia, dzięki którym będziesz używać poznawanych koncepcji i utrwalisz zdobytą wiedzę.”
“Proponowany kurs video zachęca do spojrzenia na wyrażenia regularne z perspektywy Pythona. Obejmuje pełny zakres pojęć odnoszących się do zagadnienia w ogólności i przedstawia wszystkie metaznaki, a równocześnie przybliża standardową bibliotekę re języka Python, która służy do pracy z wyrażeniami regularnymi, oraz prezentuje użycie większości metod pochodzących z tej biblioteki.”
“Po obejrzeniu 41 lekcji, trwającego łącznie ponad 6 godzin kursu będziesz umiał napisać program wykonujący za ciebie każde rutynowe zadanie. Może to być dodawanie podpisu do istniejącego pliku PDF z fakturą, spisywanie kosztów z pliku Worda, comiesięczna zmiana dat w dokumentach Worda, przeszukiwanie wielu plików Excela w celu znalezienia odpowiedniego fragmentu dokumentacji. Dla osoby tworzącej grafikę będzie to stworzenie programu dodającego znak wodny do jej prac, fotografa zainteresuje seryjna zmiana rozdzielczości, pracujący z Wordem docenią możliwość generowania dokumentów (na przykład wniosku o urlop) na żądanie – możliwości zastosowania wiedzy wyniesionej z tego szkolenia są bardzo szerokie. Pamiętajmy, że każdy program powinien działać przy minimalnym udziale programisty, a najlepiej bez niego.”
“Ten zwięzły podręcznik projektowania UX powstał na bazie błyskawicznego kursu dla profesjonalistów. Pozwala prześledzić od początku do końca proces projektowania mający na celu stworzenie rozwiązań prawdziwie przyjaznych użytkownikom. Poza podstawowymi pojęciami, zasadami i koncepcjami znalazły się tu informacje, które docenią profesjonalni projektanci. Mimo że książka stanowi raczej pobieżny przegląd niż wyczerpującą analizę tematu, zawiera naprawdę sporo przydatnego materiału. W 100 krótkich lekcjach przedstawiono wiele praktycznych wskazówek w kolejności odpowiadającej rzeczywistemu wdrożeniu. Podręcznik został napisany zrozumiałym, lekkim i zabawnym językiem – dla wielu kandydatów na projektantów UX jego lektura z pewnością będzie dobrym doświadczeniem!”
“The 101 principles are opinionated. They’ll rub some designers up the wrong way, but these principles are rooted in 20 years of building for the web. They’re not based on theory – they’re based on practice. Simply put, they’ve been proven to work at scale. There’s no arguing with that.”
“Ta książka jest praktycznym wprowadzeniem do projektowania efektownych aplikacji mobilnych. Zaproponowano tu techniki odpowiednie dla wczesnych etapów rozwoju aplikacji, pozwalające na skrócenie czasu prac projektowych i zmniejszenie ryzyka. Sporo uwagi poświęcono testowaniu pomysłów, ich wyborowi i dopracowywaniu. Opisano techniki korzystania z prototypów o niskiej i wysokiej wierności z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania narzędziowego, a także wyjaśniono wady i zalety ich poszczególnych rodzajów. Przedstawiono podstawowe sposoby i etapy procesu testowania. Co istotne, zaprezentowane w książce idee i techniki można zastosować niezależnie od wielkości budżetu przeznaczonego na projekt.”
“Dzięki tej niezwykle praktycznej książce przekonasz się, że wprowadzenie strategii UX nie jest magią, a ich poprawne przygotowanie i przeprowadzenie jest kwestią zaznajomienia się z określonym instrumentarium. Nauczysz się stosować narzędzia, dzięki którym skutecznie zrealizujesz program przydatnych badań.Książkę podzielono na cztery części: krótkie wprowadzenie do tematyki badań UX, planowanie i przygotowania, facylitacja badań oraz prowadzenie analiz i raportowanie. Bardzo szczegółowo opisano, w jaki sposób należy wykonywać badania, wskazano również, czego robić nie wolno. Krótkie ćwiczenia, które znalazły się w każdym rozdziale, z pewnością pomogą w utrwaleniu zdobytej wiedzy.”
“Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, projektantem UX lub UI, menedżerem produktu, czy też jednym z członków wewnętrznego zespołu przedsiębiorczego, znajdziesz tutaj metody o różnym stopniu zaawansowania, które będziesz mógł z miejsca wykorzystać w codziennej pracy. Autorka przedstawia tu także biznesowe analizy przypadków, kontekst historyczny i przykłady z życia wzięte, a ponadto dokłada zapis rozmów z wybitnymi strategami, którzy wyjaśniają, jak oni widzą zagadnienie strategii UX.”
“Ta książka pomoże Ci zorientować się w metodach i technikach testowania. Jej autor, praktyk z wieloletnim doświadczeniem, zawarł w niej informacje o narzędziach i procesach, opisał również własne doświadczenia związane z konkretnymi projektami. Dowiesz się między innymi, jak radzić sobie na kolejnych etapach weryfikacji jakości oprogramowania — wybrać odpowiedni typ testu i przejść przez proces jego projektowania — a także jak uporać się ze znużeniem nieustannym testowaniem. Odkryjesz też, do czego służy automatyzacja i jak przejrzyście udokumentować całe przedsięwzięcie. Usuń błędy, zanim zaczną sprawiać Ci kłopoty!”
“Styl programowania zwinnego obiecuje wyższą jakość oprogramowania, krótszy czas dotarcia z produktem na rynek oraz lepsze nastawienie na potrzeby klientów. Coraz więcej projektów związanych z tworzeniem oprogramowania wykorzystuje metody zwinne takie jak Scrum. Jednakże przejście na programowanie zwinne i efektywne z niego korzystanie nie zawsze jest łatwe. Testowanie oprogramowania i zarządzanie jakością są istotnymi czynnikami dla powodzenia wprowadzenia i wykorzystania metodyk zwinnych na dłuższą metę. Ta książka omawia metodyki zwinne z perspektywy testowania oprogramowania i zarządzania jakością oprogramowania. Pokazuje, jak działa testowanie zwinne i przedstawia sytuacje, w których tradycyjne techniki testowania są nadal konieczne w ramach podejścia zwinnego. Menedżerowie oprogramowania, menedżerowie projektu i menedżerowie zarządzania jakością uzyskają wskazówki i porady, jak zorganizować testowanie i zarządzanie jakością, aby w pełni wykorzystać potencjał metodyk zwinnych.”
“W ramach niniejszego kursu video nauczysz się uwzględniać fragmentację systemu Android w testach oraz dowiesz się, dlaczego i jak należy obserwować zachowanie aplikacji podczas cyklu jej życia. Opanujesz reguły współpracy z oprogramowaniem Battery Historian, służącym do analizowania stopnia zużycia baterii. Będziesz pisać testy logiki biznesowej, testy UI dla aplikacji androidowych i poznasz zasady pisania testów UI dla wielu aplikacji.W efekcie szkolenia Testowanie aplikacji mobilnych na platformę Android. Kurs video. Poziom pierwszy. Testy jednostkowe i UI będziesz korzystać z narzędzi developerskich do testów manualnych oraz automatyzować testy. Co więcej — zaczniesz samodzielnie pisać testy automatyczne z użyciem popularnego oprogramowania (Espresso, Appium, SeeTest, Calabash).”
“Autorka zebrała najistotniejsze koncepcje z dziedziny zarządzania jakością oprogramowania i uzupełniła je o własne doświadczenia. Znajdziesz tu omówienie podstaw testowania oraz pomoc w organizacji i planowaniu pracy. Nauczysz się tworzyć jakość, a nie tylko ją sprawdzać. Poznasz przydatne metody weryfikacji i walidacji, podstawy tworzenia dokumentacji wyników i narzędzia Lean Software Development. Dzięki zawartym w książce wskazówkom udoskonalisz swoje produkty, zoptymalizujesz proces ich wytwarzania i powiększysz grono zachwyconych klientów.”
“Ta książka jest nieodzowną pomocą każdego testera. Stanowi wyczerpujące źródło potrzebnych informacji, prezentuje przeróżne perspektywy, praktyki, trendy, narzędzia i rozwiązania związane z testowaniem aplikacji. Omówiono różne modele działań testowych i rozmaite cykle życia oprogramowania. Pokazano nieoczywiste aspekty analizy jakości oraz prowadzenia testów w przypadku mediów społecznościowych, urządzeń mobilnych, danych analitycznych i technologii chmury. Opisano technologie, które najprawdopodobniej będą kształtować przyszłość testów oprogramowania. W publikacji nie zabrakło informacji o najlepszych praktykach, które warto stosować w celu zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa oprogramowania.”
“Cały świat gra w gry — bez względu “na wiek, wykształcenie, status społeczny, płeć. Prawie każdy lubi choć przez chwilę zająć umysł zupełnie innym sposobem myślenia — i nie zawsze konieczne są do tego zaawansowane sprzęty czy realistyczne efekty w 3D. Wielu ludzi szuka szybkiej rozrywki na dwadzieścia minut w tramwaju lub kolejce do dentysty. Dla takiego gracza istotne będą dobry pomysł i akcja z poczuciem humoru — których zapewne Tobie nie brakuje. Teraz przyszedł czas, by połączyć je z wiedzą zaprezentowaną w szkoleniu Unity. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie gry 2D i rozpocząć przygodę jako twórca rozrywkowych aplikacji!”
“Uczestnicząc w szkoleniu Unity. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie gry 2D, dowiesz się między innymi, jak stworzyć wirtualnego bohatera i nim sterować. Nauczysz się ożywiać obraz animacją poklatkową, a także konfigurować projekt 2D w Unity, tworzyć i sortować obiekty oraz warstwy z obiektami. Dowiesz się też, jak stosować komponent typu Effector w projektach 2D i jak ładować nowe poziomy w grze. Co więcej, poznasz podstawy języka C#, który przyda Ci się nie tylko podczas prac z platformą Unity. Po zakończeniu nauki z tym kursem video będziesz średnio zaawansowanym użytkownikiem środowiska. Będziesz w stanie wykonać zaawansowany projekt 2D — zarówno zwykłą platformówkę, jak i grę zawierającą bardziej złożone mechanizmy fizyczne.”
“Nauczysz się tworzyć sterowalne animowane postacie i precyzyjnie sterować przełączaniem animacji. Poznasz pętle do-while i możliwości generowania liczb losowych. Dowiesz się, jak operować na tablicach obiektów oraz płynnie i wydajnie poruszać obiektami z A do B. Sprawdzisz, jak korzystać z sortowania warstw i obiektów na warstwach. Przygotujesz środowisko i SDK dla kompilacji pod platformę Android oraz dostosujesz telefon lub tablet do celów programistycznych. Co więcej, zaimplementujesz wzorzec Singleton, poznasz jego zalety i efekty użycia. Oprócz czynności związanych z tworzeniem gry znajdziesz tu także informacje o zasadach współpracy z Google Play. Dowiesz się, jak podpisać Twoją aplikację, na czym polega obsługa konsoli deweloperskiej Google Play i jak przebiega proces publikacji gry w tym sklepie.”
“Ta pozycja umożliwi Ci umieszczać plugin Facebooka wewnątrz projektu Unity oraz skonfigurujesz konto developerskie, na którym będziesz tworzyć fikcyjnych użytkowników i testować aplikację. Skonfigurujesz także projekt Unity przed jego publikacją na urządzeniu mobilnym i dowiesz się, jak korzystać z Facebook Graph API oraz innych użytecznych narzędzi developerskich Facebooka.”
“Od zera do frontend developera. Kurs video. Tworzenie stron w oparciu o HTML5 i CSS3 kończy się na poziomie podstawowym i stanowi świetny wstęp do dalszej, samodzielnej nauki projektowania stron WWW. Pamiętaj, zagadnienie to jest niezwykle szerokie i wymaga od kandydata na frontend developera poświęcenia wielu godzin na przyswojenie nowych informacji, opanowanie narzędzi i wykreowanie własnych projektów. Na szczęście wszystko to jest ogromnie ciekawe, a efekty — spektakularne, bo widoczne gołym, nawet całkiem nieinformatycznym okiem!”
“Będziesz przygotowany do tworzenia aplikacji webowych dowolnego typu, w tym zawierających elementy interaktywne, oraz dodawania tego typu elementów do funkcjonujących już aplikacji. Uzbrojony w wiedzę o możliwościach JavaScriptu, przygotujesz rozwiązania, które ułatwią Twoje programistyczne życie. A jeśli myślisz o karierze testera oprogramowania, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – po naszym kursie będziesz świetnie przygotowany do pisania testów automatycznych. Wreszcie – opanowanie JavaScriptu pomoże Ci zrozumieć podstawowe założenia języków programowania, co otworzy Ci drogę do nauki kolejnych języków.”
“Dzięki tej pozycji nauczysz się pisać reużywalne, przemyślane komponenty funkcyjne oraz komponenty klasowe i będziesz przekazywać parametry. Dowiesz się także, czym jest error handling i obsługa wyjątków. Wykonasz requesty, nawiążesz komunikację z API i przybliżysz sobie pojęcia takie jak React hooks oraz React state. Opanujesz też zasady organizacji plików i dobre praktyki projektowe.”
“Proponowane przez nas szkolenie wprowadzi Cię w tajniki posługiwania się językami HTML oraz CSS na poziomie średnio zaawansowanym. Dzięki kursowi poznasz wiele zagadnień często pomijanych podczas nauki tych technologii. Pozwoli Ci to zdobyć przewagę w walce o stanowisko, na które będziesz aplikować. Znajomość zagadnień związanych z dostępnością czy animacją CSS – na których temat trudno znaleźć w sieci materiały szkoleniowe – zmieni Cię z amatora w prawdziwego web developera. Wiedza dotycząca technik RWD, najlepszych praktyk pracy z HTML i nowoczesnych metod stylowania przyda Ci się zarówno w czasie poszukiwania ciekawej pracy, jak i później – podczas jej wykonywania.”
“Dzięki niej zrealizujesz swoje plany szybko i bez zbędnych kłopotów. W trakcie lektury dowiesz się, czym charakteryzuje się ta metodyka oraz jak ją wprowadzić w Twojej organizacji. Dzięki kolejnym rozdziałom nauczysz się określać prędkość zespołu, przydzielać role oraz ustalać długość sprintu. Dalsze strony zawierają cenne informacje praktyczne na temat godzin pracy, planowania wydań oraz prowadzenia retrospektyw. Ostatnia część książki została poświęcona zaawansowanym technikom. Dowiesz się, jak dokumentować w projekcie scrumowym, kosztorysować oraz formułować umowy. Książka ta jest wciągającym kompendium wiedzy, niezbędnym dla każdego korzystającego ze zwinnych technik zarządzania projektem opartych na metodyce Scrum.”
“W trakcie lektury tej książki poznasz jedną z najpopularniejszych metodyk – Scrum. Dowiesz się, jakie role definiuje Scrum i jaki jest zakres obowiązków wszystkich osób związanych z projektem. Nauczysz się tworzyć wizję produktu, pracować z jego rejestrem oraz planować wydanie. Kluczowym pojęciem w Scrumie jest sprint. Poznaj jego specyfikę, zasady prowadzenia oraz techniki kontrolowania postępów prac. Koniecznie zwróć uwagę na najczęściej popełniane błędy. Dostarcz produkt na czas, poczuj satysfakcję i odnieś sukces – to się opłaci!”
“Z tej książki, napisanej przez praktyka i wybitnego specjalistę, dowiesz się, jak to działa. Na konkretnych przykładach, okraszonych odwołaniami do popularnych filmów czy książek, prześledzisz cały proces tworzenia oprogramowania i zrozumiesz, do czego powinieneś dążyć w swoich własnych projektach z użyciem metody Scrum. Zobaczysz, jak tworzyć zespół i przydzielać role, zarządzać wymaganiami, planować i szacować projekty oraz przeprowadzać sprinty. Jeśli chcesz dogłębnie poznać Scruma i korzystać z niego na co dzień, nie możesz przegapić tej książki!”
“Podobnie jak inne książki z serii “Rusz głową”, również i ta została napisana z wykorzystaniem najnowszych zdobyczy nauki o poznawaniu i uczeniu się. Dzięki temu Twój mózg zaangażuje się w poznawanie nowych koncepcji i przyswoi je bez ociągania się. Zrozumiesz, na czym polegają i jakie zalety mają najpopularniejsze metodyki Agile: Scrum, XP, Lean i Kanban. Nauczysz się korzystać z dobrodziejstw metodyk zwinnych i sprawisz, że Twój zespół zacznie lepiej planować pracę, będzie pisać lepszy kod, poprawi się współpraca w grupie. Niepostrzeżenie idea Agile zwinnie zadomowi się w Twoim umyśle i w Twoim zespole. Co więcej, jeśli zechcesz podjąć wyzwanie i zdobyć certyfikat PMI-ACP, dzięki tej książce świetnie przygotujesz się do egzaminu!”
“Ta książka jest wyczerpującym przewodnikiem po planowaniu projektów programistycznych. Znajdziesz tu dokładne omówienie filozofii metodyk zwinnych i dowiesz się, w jaki sposób je zastosować, aby w efekcie otrzymać dobry plan. Poszczególne zagadnienia zostały zaprezentowane czytelnie i dokładnie, a przy tym zilustrowane za pomocą rzeczywistych przykładów i studiów przypadków. Dzięki opisanym w książce technikom łatwo zachowasz zwinność od początku do końca projektu. Jeśli Twój zespół stosuje którąś z licznych metod Agile, to książka ta stanie się nieocenionym źródłem wiedzy, niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, liderem, czy szeregowym programistą.”
“Zrozumieć Agile Project Management pokazuje, jak techniki zarządzania Agile wpasowują się w inne, bardziej tradycyjne modele zarządzania projektami w celu zapewnienia większej efektywności. Zawiera wiele przykładów pochodzących z praktyki, ilustrujących dobre i złe implementacje metodologii Agile. Przedstawia tę problematykę w sposób wyważony i obiektywny, omawiając zarówno podejścia Agile, jak i bardziej tradycyjne.”
“Ta książka jest bardzo potrzebnym powrotem do podstaw Agile. Przyda się nowemu pokoleniu programistów, nieprogramistów i osób, które kierują zespołami. Znalazł się tu jednoznaczny opis sedna Agile jako prostej i spójnej koncepcji zwinnego zarządzania małym projektem w niewielkim zespole. To bardzo ważny aspekt Agile, gdyż wielkie projekty składają się z szeregu małych projektów. Pokazano tu, jak zaimplementować metodyki Agile w poprawny, czysty sposób. Zaprezentowano kluczowe koncepcje w ich pierwotnej formie. Wyjaśniono zasady poszczególnych praktyk. Przy tym wszystkim książka jest szczerą, osobistą opowieścią o historii Agile i jego fundamentalnej idei.”
Źródło:https://helion.pl