Ruszyła jesienna promocja! Wszystkie kursy IT do 40% taniej! >>WIĘCEJ<<

Juniorzy IT – Czy nadchodzi ich czas?

Rynek pracy nie potrzebuje Juniorów tylko Seniorów?

W 6 odcinku podcastu Wanna Be IT poznacie Gosiędoradczyni kariery z Software Development Academy. Która na codzień pomaga naszym absolwentom z rozpędem wejść na rynek pracy.

chcę posłuchać podcastu
Czy nadchodzi czas Juniorów w IT? Lekcja matematyki w szkole, nauczycielka zwracająca uwagę uczniowi

Czy nadszedł

czas na 

Juniorów

w IT?

Juniorzy IT – Czy nadchodzi ich czas?

Pandemia spowodowała, że zapotrzebowanie na pracowników posiadających umiejętności cyfrowe znacząco wzrosło. Dotyczy to niemalże każdej branży! Nie inaczej ma się sytuacja w branży IT, która jest aktualnie najszybciej rozwijającą się branżą, a w samej Polsce deficyt pracowników na rynku IT wynosi 50 tys. osób, a co trzecia firma w Polsce ma problem z zatrudnieniem programistów. Czy w tej sytuacji, wzrośnie zapotrzebowanie na Juniorów w IT? Czy nadchodzi ich czas?

Rynek pracy potrzebuje Seniorów a nie Juniorów?

W początkowej fazie pandemii branża nie chciała zatrudniać wielu Juniorów, ponieważ ich wdrożenie w formie zdalnej byłoby kłopotliwe – dla obu stron. Nie mniej jednak, wraz ze stabilizowaniem się sytuacji na świecie, nastąpił znaczący wzrost ofert pracy dla Juniorów w branży IT. Juniorzy IT- Czy nadchodzi ich czas?

Dlaczego warto zatrudnić Juniora?

Możliwość rozwoju to niepodważalna wartość dla specjalistów IT. Rozwojowe projekty, nowe technologie, nowinki i narzędzia umożliwiające wspinanie się na wyższy poziom – juniorzy nie stanowią tu wyjątku. Zwłaszcza że awans na stanowisko regulara oznacza już atrakcyjne, wyższe widełki płacowe. Według dostępnych danych o zarobkach w IT osoby na stanowiskach mid / regular zarabiają zazwyczaj nawet 2 razy więcej niż juniorzy na analogicznej pozycji. Nic dziwnego więc, że juniorzy są ciekawi nowości, niezwykle zaangażowani w pracę i pogłębiają swoją wiedzę na wszelkie możliwe sposoby.

Co może wnieść Junior do projektu?

  • Wypełnienie luki kompetencyjnej – junior, któremu firma stwarza możliwości rozwojowe, jest w stanie w ciągu 2 lat wypełnić lukę na stanowisku regulara. 
  • Potencjał pozyskania juniora do projektu jest większy – łatwiej przekonać go do zmiany niż doświadczonego pracownika, który otrzymuje więcej ofert pracy. 
  • Choć praca zdalna upowszechniła się, wciąż są projekty, gdzie klienci preferują pracę on-site – dla niedoświadczonego pracownika to szansa na poznanie zespołu i zdobycie wiedzy. Junior sprawdzi się więc w projektach, w których dana firma stawia na pracę z biura, ale ma problem z pozyskaniem chętnych osób do pracy on-site. 
  • Dziś wielu juniorów spełnia wymagania na stanowisko regulara – obecnie pracodawcy oczekują od juniorów 2 lat doświadczenia na stanowisku, co sami zainteresowani wskazują za największe wyzwanie w znalezieniu pracy.  
  • Zatrudniając juniorów, firma daje szansę swoim doświadczonym pracownikom – mogą rozwijać kompetencje mentorskie i liderskie oraz sprawdzić się w nowej roli.  
Jak wyróżnić się na tle kandydatów?
Czy nadchodzi czas Juniorów w IT? Wyróżnienie - gwiazda na żółtym tle, Wyróżnij się na tle kandydatów

TO DO LIST

Juniora w IT

Chcesz wiedzieć jak wyróżnić się na tle kandydatów i z rozpędem wejść do branży IT jako Junior? Przygotowaliśmy dla Ciebie TO DO LIST Juniora w IT.

TO DO LIST Juniora w IT

Stań się widoczny dla rekruterów

  • Buduj sieć na Linkedinie,
  • Bierz udział w dyskusjach z Twojej strony, w wydarzeniach branżowych: meetupach, eventach online, webinariach.
  • Udzielaj się w programach stażowych/programach dla juniorów.
  • Stwórz specjalistyczny profil w sieci / Sprawdź TECH Profil.

Mądrze planuj karierę

  • Przeglądaj regularnie oferty pracy,
  • Analizuj wymagania w ofertach, odkryj czego Ci brakuje,
  • Po nieudanej rozmowie rekrutacyjnej ZAWSZE proś o feedback.
  • Myśl o tym, kim chcesz być, co chcesz robić i tak dobieraj specjalizację, języki programowania, frameworki itd.

Zorientuj się w realiach rynkowych

  • Zdobądź informacje o interesującej Cię firmie – o jej misji, wizji, usługach.
  • Przeskanuj wartości firmy i sprawdź, czy są to Twoje wartości.
  • Zorientuj się w zarobkach w branży i dostosuj swoje wymagania.
  • Do zadania testowego podejdź z entuzjazmem i pytaj o szczegóły

Zdobywaj doświadczenie

  • Bierz udział na projektach i kursach .
  • Uczestnicz w projektach mentoringowych .
  • Nie zapominaj o doświadczeniach związanych z branżą.
  • Pokaż „dowód” poprzednich doświadczeń.

Zbuduj konkretne CV

  • Odpowiednio nazywaj umiejętności, sięgnij po „słowa klucze”.
  • Wypisz projekty, również te spoza branży.
  • Jeśli wypisujesz projekty wymień rolę, jaką w nich pełniłeś(-aś) i umiejętności, które zdobyłeś(-aś)
  • Pisz zwięźle i tylko prawdę!

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz transkrypcję podcastu i czytaj kiedy chcesz i ile chcesz.

chcę przeczytać całość